Lite över ett år sen

2017-01-27 | 18:13:04
Minns ni det här inlägget där jag pratade om att mina glasögon hade gått sönder? Det var något jag inte hade reflekterat över förrän ganska nyligen då jag började gå igenom gamla foton på mig i dessa glasögon och jag började inse hur mycket jag saknade att pryda mitt ansikte med glasögon.
 
Well guess what. Idag efter mitt möte hos ANOVA (vlogg om det kommer troligen imorgon då jag hela dagen varit sjukt trött eftersom vi spelade tills ganska sent igår under brädspelskvällen och jag var tvungen att vakna tidigt idag) så bestämde jag mig för att det var fanimej dags att styra upp det här. Så jag unnade mig lite presenter eftersom jag är snäll och trevlig och en ganska bra person, trots allt.
Jag köpte mina saknade glasögon samt tillbehör. Dessa glasögon har jag bestämt mig för att ta väl hand om då de ändå gör detsamma för mig, det vore inte mer än rätt att jag returned the favor. Jag köpte ett glasögonfodral och wipes som ska hålla glasögonen rena.
 
Jag känner redan hur mycket mer bekväm jag känner mig. Av någon anledning så gör glasögon att jag blir mycket mer bekväm i vem jag är och hur jag vill uttrycka mig. Det känns lite som att mitt riktiga jag får lysa igenom tack vare glasögonen. Det låter dumt, men det är så det känns för mig. 
 
 
Jag kan verkligen inte beskriva hur lycklig detta (dessa) köp har gjort mig. Jag har verkligen en stor kärlek till glasögon som är obeskrivlig och gör att jag oftast känner mig dum eftersom jag har lyxen till att inte behöva dessa tillskillnad från de med synfel. Däremot försöker jag kompensera upp det med att inte låta mig ha den lyxen till att ta av mig glasögonen när det regnar, när jag ska dricka något varmt, när jag ligger ner och kollar på något och så vidare. Även fast det inte tar bort mitt privilegium till att inte vara beroende av dessa glasögon (och att de inte kostade skjortan) så känns det som att det är det minsta jag kan göra om jag nu ska envisas med att ha glasögon, så att säga.
 
Jag hoppas dessa glasögon kommer hålla i många år med tanke på hur mycket bekvämare jag känner mig i dem, men också för att jag helst vill slippa behöva köpa glasögon hos buttericks. Det känns så awkward att köpa glasögon där, jag vet inte varför.... Kanske bara är jag...
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback