Skyrim buggar

2017-02-18 | 16:20:00
Både det bästa och sämsta med skyrim är alla buggar som kommer med. Visserligen så har jag vissa mods installerade (de flesta är inte heavy scripted men ändå) så det hjälper troligen inte the flawed coding of the game.
 
Så igår när jag spelade Skyrim så ser jag något vara ovanför Whiterun, något som jag var säker på inte skulle vara där. Jag tog fram pilbågen och zoomade in och mycket riktigt så var det något som inte riktigt skulle vara där. En drake. Det konstiga var dock att draken inte rörde på sig.
 
Jag tänkte att det säkert är detta vanliga bugg där en drake faller ner från skyn, så jag fortsatte att gå fram till Whiterun. När draken fortfarande inte föll ner så började jag attackera den, för då kanske den uppdateras eftersom den hamnar in a combat.
Men det gjorde den inte. Den fortsatte att vara fast i sin position, och health baren försvann när jag kom ner till 0. Jag hade ju hopp om att den skulle uppdateras om den kanske dog, och falla ner så jag kunde få en kinda gratis dragon soul, men icke då.
 
Jag använde mig av konsoll kommandot tfc (toggle free camera) för att kunna styra kameran upp dit och kolla om den rörde på sig. Vilket den inte gjorde. Så bitter över att jag inte kunde utnyttja detta bugg för att få a dragon soul så gick jag in till Whiterun. Det första jag hörde när the loading screen försvunnit var the combat music och skiket från en drake. Irriterat tog jag fram pilbågen för jag tänkte att jag skulle vara tvungen att döda denna drake.
Men det behövdes inte. Den skrek, landade, och dog. Jag kunde loota draken och fick en "gratis" dragon soul. Jag var glad över buggen och att loading screens kunde rädda mig in my time of need... Eller snarare in my time of greed.
 
Så utav alla buggar som finns i Skyrim, så var denna en utav de som jag faktiskt uppskattade. Främst eftersom jag börjat om och behöver alla dragon souls I can find! (jag börjar om för mycket för att kunna ha detta spel på endast en "konsoll").
 
Mods som syns i bild:
Diverse Dragons Collection (finns ingen drake som heter dark dragon i vanliga skyrim /: tror inte heller designen av en helt svart drake heller finns)
Frostfall (den blå och gula baren i sista bilden)
Immersive hud (anledningent ill varför min compass eller crosshair inte syns)
A matter of time (den som visar tiden i det vänsta hörnet)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback